FANDOM

Ramposa III (ランポッサIII) to król królestwa Re-Estize oraz ojciec koronowanego Księca Barbro, drugiego księcia Zanaca oraz księżniczki Renner. Stara się utrzymać swój naród zjednoczony pośród politycznych walk i najazdów ze strony Imperium Baharuth oraz królestwa Czarnoksiężnika.

Wygląd Edytuj

Ramposa ma wygląd wychodzonego starca o siwych włosach. Ze względu na swój wiek wygląda dość słabo, a jego kończyny przypominają niewiele więcej niż gałązki.

Osobowość Edytuj

Ramposa III jest opisywany jako dobry człowiek, który jest gotów podjąć ryzyko, aby uratować swój lud przed niebezpieczeństwem. Bardzo kocha także swoje dzieci. Jest bardzo zdeterminowany, o czym świadczy fakt, że choć ma prawie 60 lat i ma kłopoty z chodzeniem z powodu kontuzji kolana, to jednak nadal nalega na samodzielne chodzenie. Jest także pokornym człowiekiem, gdy przepraszał Gazefa, mimo że Gazef był nisko urodzony.

Wydaje się, że ma problemy z dzieleniem swoich obowiązków jako króla i ojca. Mimo że wydał za mąż swoje dwie pierwsze córki, nie chciał, aby Renner podzieliła taki sam los. Markiz Raeven wierzył również, że zabrał on Barbro na pole bitwy, ponieważ zlitował się nad nim i chciał dać mu szansę na udowodnienie jego wartości.

Pomimo swego uprzejmego zachowania, Ramposa III okazał wielką pogardę wobec frakcji szlachciców. Uważa, że ​​jedynym sposobem uratowania Królestwa jest „rozcięcie ciała i usunięcie chorej części”. Ponadto, Gazef uważał, że potajemnie cieszył się widząc ich w osłabionym stanie po incydencie z demonami.

Tło Edytuj

Król Ramposa III panował nad Królestwem Re-Estize na co najmniej trzydzieści dziewięć lat. Kiedy odziedziczył tron, Królestwo było już w fatalnym stanie politycznym z powodu błędów poprzednich królów. Przez całe swoje panowanie próbował zreformować Królestwo, ale bez skutku. Podczas poprzedniej corocznej wojny z Imperium Baharuth, Ramposa III doznał poważnej kontuzji kolana. W rezultacie od tamtego momentu miał problemy z chodzeniem i potrzebował laski do podpierania się podczas chodzenia.

W ostatnich latach, mimo że od dawna powinien abdykować, nadal nie zdecydował się na odpowiedniego następcę z powodu komplikacji politycznych. Powodem, dla którego nie mógł tego zrobić, było to, że żaden z jego dwóch synów nie został obdarzony błogosławieństwem zdolności do rządzenia.

Fabuła Edytuj

Krwawa walkiria Edytuj

Król Ramposa III pojawia się po raz pierwszy w Pałacu Valencia i wita powracającego Gazefa Stronoffa. Następnie wysłuchuje raportu Gazefa o tajemniczym magu o imieniu Ainz Ooal Gown, który ocalił życie Kapitana Wojownika przed Pismem Słonecznym.

Po spotkaniu król Ramposa III przeprasza Gazefa za wysłanie go na niebezpieczną misję bez zapewnienia mu odpowiedniego sprzętu do pracy. Chce także wynagrodzić rodziny zmarłych w wiosce Carne, a także wyrazić szczerą wdzięczność Ainz Ooal Gownowi za uratowanie jego najbardziej lojalnego poddanego. Widzi swoją najmłodszą córkę, księżniczkę Renner, która chce z nim porozmawiać w jej pokoju. Mówi córce, że wkrótce tam będzie. Po jej odejściu chce, aby przynajmniej jedna z jego córek była w stanie osiągnąć wolność, ale jego pozostałe córki na pewno by go zbeształy.

Mężowie królestwa Edytuj

Podczas inwazji demonów w Królewskiej Stolicy Ramposa III początkowo pozostawała w bezpiecznym miejscu w pałacu. Jednakże, gdy poszukiwacze przygód mieli zostać przyparci do muru przez demony, wraz z Gazefem i jego oddziałem dołącza do nich w walce z hordami demonów.

Po zakończeniu inwazji jego działania spowodowały, że frakcja królewska zyskała większe wsparcie i rozszerzyła swoje wpływy. Przyznał też Momonowi list z uznaniem i krótki miecz za jego heroiczne działania w ratowaniu Królewskiej Stolicy przez Jaldabaothem.

Nawigacja Edytuj