FANDOM

Kokytos (コキュートス) to strażnik 5 piętra w Wielkim Grobowcu Nazaricka. Jego twórcą jest Warrior Takemikazuchi.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Posiadając gigantyczny rozmiar ciała 2,5 m, Kokytos ma wygląd owada na dwóch nogach - połączenie modliszki i mrówki.

Z ogonem dwukrotnie dłuższym niż jego wzrost, Kokytos pokryty jest ostrymi szpikulcami jak sople lodu i ma mocną szczękę, która może łatwo złamać ludziom dłonie. Dwie ręce trzymają srebrną halabardę, podczas gdy pozostałe dwie ręce trzymają buławę emitującą czarne światło i zakrzywioną powłokę kształtową, która wydaje się być dla szerokiego miecza. Z zapierającym dech w piersiach zimnym powietrzem bladoniebieska, hartowana koścista zbroja wysypuje. Jego ramiona i plecy wyglądają jak uniesione góry lodowe.

Osobowość Edytuj

Kokytos ma osobowość wojownika i szanuje każdego, kto ma ducha walki i wojownicze serce. Jako strażnik pięter dowodzi wojskową obroną Nazaricka. Kokytos jest lojalny wobec winy. Jak pokazano, kiedy uniemożliwił Demiurgowi, zgodnie z rozkazem Ainza, wmieszanie się w walkę Ainza z Shalltear, nawet jeśli on także obawiał się możliwości utraty swojego pana.

Ponieważ Kokytos jest z natury wojownikiem, lubi dobrą bitwę i ma poczucie honoru. W przeciwieństwie do swoich izolacjonistycznych i ksenofobicznych kolegów, bardziej akceptuje dopuszczanie obcych do Nazaricka. Chociaż Kokytos jest dumny ze swojej pozycji obrońcy Grobowca, jest nieco zazdrosny o swoich kolegów. Kokytos porównuje się do "miecza" Ainz Ooal Gown, który spełnia życzenia swojego pana i myśli, że jedynym sposobem na udowodnienie swojej wartości Ainzowi jest pokonanie sił, które będą stanowić zagrożenie dla Nazaricka. Kokytos nie lubi prosić o pomoc w celu ratowania twarzy, ale gdy zajdzie taka potrzeba, odłoży swoją dumę na bok, aby wykonać swoje zadanie.

Historia Edytuj

Kokytos został stworzony przez Warriora Takemikazuchi jako Strażnik 5 piętra Wielkiego Grobowca Nazaricka. Został zaprogramowany do posiadania wiedzy na temat Boskiej Broni Najwyższych Istot.

Fabuła Edytuj

Nieumarły król Edytuj

Kiedy Momonga wzywa Strażników Pięter do zbiórki na szóstym piętrze, Kokytos jest drugim przybyłym strażnikiem. Przerywa spór między Aurą a Shalltear przed ich panem. Po przybyciu wszystkich Strażników Pięter, oddaje szacunek wraz z innymi strażnikami swojemu panu.

Krwawa walkiria Edytuj

Kokytos otrzymał rozkaz powstrzymania Demiurgi przed zakłócaniem walki pomiędzy Ainzem i Shalltear. Kiedy Ainz wyszedł zwycięsko z bitwy, on i inni Strażnicy Pięter błagają go, by nigdy więcej nie zrobił tego i pozwolił im poradzić sobie z jakimikolwiek przyszłymi zdarzeniami, które mogą nadejść.

Bohaterowie jaszczuroludzi Edytuj

Kokytosowi nakazano unicestwienie jaszczuroludzi i dowodzenie nieumarłą armią Nazaricka. Widząc, jak jego armia zostaje pokonana przez jaszczuroludzi, Kokytos prosi o poradę Demiurgę, którego uważa za rywala i nie chce prosić o pomoc, ale nie ma innego wyboru. Wysyła Iguvę=41 na pole bitwy. Widząc, że Iguva=41 zostaje zniszczony, a jego armia zostaje pokonana przez jaszczuroludzi, zdaje sobie sprawę, że jego misja zniszczenia jaszczuroludzi zawiodła. Kokytos jest zaskoczony swoją porażką i wstydzi się przegranej. Nie pozostało mu nic innego, jak tylko wrócić do Nazaricka z poczuciem porażki. Jest jednak głęboko pod wrażeniem zwycięstwa jaszczuroludzi nad nim. Po jego niepowodzeniu, Kokytos pyta Ainza, czy mogliby oszczędzić jaszczuroludzi i uczynić ich częścią Nazaricka, na co zgodził się Ainz.

Aby odkupić swoją porażkę, Kokytos dostaje rozkaz od Ainza, by sam walczył z przywódcami jaszczuroludzi prowadzonymi przez Shasuryu Shashę, Zaryusu Shashę i Zenberu Gugu. Po szybkiej bitwie, Kokytos zabija ich wszystkich. Ponieważ Kokytos zwyciężył, spadł na niego obowiązek zarządzania plemionami jaszczuroludzi.

Dwóch liderów Edytuj

Kokytos i jaszczuroludzie wyruszyli, aby podbić Ropuchy w północnej części Wielkiego Jeziora. Kokytos powraca do Nazaricka i dołącza do Ainza, Demiurgi i Mare w Spa, dopóki ich spotkanie nie zostało zakłócone przez żeńskich strażników pięter, którzy zostali zaatakowani przez Lwiego Golema.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa „Kokytos” jest nawiązaniem do Piekła Dantego, w którym Kokytos jest dziewiątym i ostatnim kręgiem piekielnym. Nazywane jest zamarzniętym jeziorem, w którym przebywają wszyscy zdrajcy ludzkości.
  • W Web Novel Kokytos został objęty ochroną od 9 do 10. piętra. Kokytos dowodzi oddziałem opancerzonych, wojowniczych chrząszczy. Dodatkowo został tam stworzony przez Blue Planet.

Nawigacja Edytuj