FANDOM

Cocytus (コキュートス) to strażnik 5 piętra w Wielkim Grobowcu Nazaricka. Jego twórcą jest Warrior Takemikazuchi.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Posiadając gigantyczny rozmiar ciała 2,5 m, Cocytus ma wygląd owada na dwóch nogach - połączenie modliszki i mrówki.

Z ogonem dwukrotnie dłuższym niż jego wzrost, Cocytus pokryty jest ostrymi szpikulcami jak sople lodu i ma mocną szczękę, która może łatwo złamać ludziom dłonie. Dwie ręce trzymają srebrną halabardę, podczas gdy pozostałe dwie ręce trzymają buławę emitującą czarne światło i zakrzywioną powłokę kształtową, która wydaje się być dla szerokiego miecza. Z zapierającym dech w piersiach zimnym powietrzem bladoniebieska, hartowana koścista zbroja wysypuje. Jego ramiona i plecy wyglądają jak uniesione góry lodowe.

Osobowość Edytuj

Cocytus ma osobowość wojownika i szanuje każdego, kto ma ducha walki i wojownicze serce. Jako strażnik pięter dowodzi wojskową obroną Nazaricka. Cocytus jest lojalny wobec winy. Jak pokazano, kiedy uniemożliwił Demiurgowi, zgodnie z rozkazem Ainza, wmieszanie się w walkę Ainza z Shalltear, nawet jeśli on także obawiał się możliwości utraty swojego pana.

Ponieważ Cocytus jest z natury wojownikiem, lubi dobrą bitwę i ma poczucie honoru. W przeciwieństwie do swoich izolacjonistycznych i ksenofobicznych kolegów, bardziej akceptuje dopuszczanie obcych do Nazaricka. Chociaż Cocytus jest dumny ze swojej pozycji obrońcy Grobowca, jest nieco zazdrosny o swoich kolegów. Cocytus porównuje się do "miecza" Ainz Ooal Gown, który spełnia życzenia swojego pana i myśli, że jedynym sposobem na udowodnienie swojej wartości Ainzowi jest pokonanie sił, które będą stanowić zagrożenie dla Nazaricka. Cocytus nie lubi prosić o pomoc w celu ratowania twarzy, ale gdy zajdzie taka potrzeba, odłoży swoją dumę na bok, aby wykonać swoje zadanie.

Historia Edytuj

Cocytus został stworzony przez Warriora Takemikazuchi jako Strażnik 5 piętra Wielkiego Grobowca Nazaricka. Został zaprogramowany do posiadania wiedzy na temat Boskiej Broni Najwyższych Istot.

Fabuła Edytuj

Nieumarły król Edytuj

Kiedy Momonga wzywa Strażników Pięter do zbiórki na szóstym piętrze, Cocytus jest drugim przybyłym strażnikiem. Przerywa spór między Aurą a Shalltear przed ich panem. Po przybyciu wszystkich Strażników Pięter, oddaje szacunek wraz z innymi strażnikami swojemu panu.

Krwawa walkiria Edytuj

Cocytus otrzymał rozkaz powstrzymania Demiurgi przed zakłócaniem walki pomiędzy Ainzem i Shalltear. Kiedy Ainz wyszedł zwycięsko z bitwy, on i inni Strażnicy Pięter błagają go, by nigdy więcej nie zrobił tego i pozwolił im poradzić sobie z jakimikolwiek przyszłymi zdarzeniami, które mogą nadejść.

Bohaterowie jaszczuroludzi Edytuj

Cocytusowi nakazano unicestwienie jaszczuroludzi i dowodzenie nieumarłą armią Nazaricka. Widząc, jak jego armia zostaje pokonana przez jaszczuroludzi, Cocytus prosi o poradę Demiurgę, którego uważa za rywala i nie chce prosić o pomoc, ale nie ma innego wyboru. Wysyła Iguvę=41 na pole bitwy. Widząc, że Iguva=41 zostaje zniszczony, a jego armia zostaje pokonana przez jaszczuroludzi, zdaje sobie sprawę, że jego misja zniszczenia jaszczuroludzi zawiodła. Cocytus jest zaskoczony swoją porażką i wstydzi się przegranej. Nie pozostało mu nic innego, jak tylko wrócić do Nazaricka z poczuciem porażki. Jest jednak głęboko pod wrażeniem zwycięstwa jaszczuroludzi nad nim. Po jego niepowodzeniu, Cocytus pyta Ainza, czy mogliby oszczędzić jaszczuroludzi i uczynić ich częścią Nazaricka, na co zgodził się Ainz.

Aby odkupić swoją porażkę, Cocytus dostaje rozkaz od Ainza, by sam walczył z przywódcami jaszczuroludzi prowadzonymi przez Shasuryu Shashę, Zaryusu Shashę i Zenberu Gugu. Po szybkiej bitwie, Cocytus zabija ich wszystkich. Ponieważ Cocytus zwyciężył, spadł na niego obowiązek zarządzania plemionami jaszczuroludzi.

Dwóch liderów Edytuj

Cocytus i jaszczuroludzie wyruszyli, aby podbić Ropuchy w północnej części Wielkiego Jeziora. Cocytus powraca do Nazaricka i dołącza do Ainza, Demiurgi i Mare w Spa, dopóki ich spotkanie nie zostało zakłócone przez żeńskich strażników pięter, którzy zostali zaatakowani przez Lwiego Golema.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa „Cocytus” jest nawiązaniem do Piekła Dantego, w którym Cocytus jest dziewiątym i ostatnim kręgiem piekielnym. Nazywane jest zamarzniętym jeziorem, w którym przebywają wszyscy zdrajcy ludzkości.
  • W Web Novel Cocytus został objęty ochroną od 9 do 10. piętra. Cocytus dowodzi oddziałem opancerzonych, wojowniczych chrząszczy. Dodatkowo został tam stworzony przez Blue Planet.

Nawigacja Edytuj