FANDOM

Święte Królestwo Roble (ローブル聖王国 Rōburu Sei Ōkoku) to nacja ludzi w Nowym Świecie sąsiadująca z Królestwem Re-Estize. Kraj okresowo cierpi z powodu najazdów z sąsiednich wzgórz Abelion i istnieje silny podział ideologiczny między jego północnymi i południowymi regionami.

Tło Edytuj

Święte Królestwo Roble, zwykle określane po prostu jako „Święte Królestwo”, zostało założone około 200 lat temu, niedługo po tym, jak skończyło się panowanie Złych Bóstw.

Wzgórza Abelion i Wielki Mur Edytuj

Święte Królestwo sąsiaduje ze Wzgórzami Abelion, zamieszkałymi przez wszelkiego rodzaju plemiona pół-ludzi, które nieustannie ze sobą walczą. Aby zapobiec inwazji i nie uwikłać się w wojny, Święte Królestwo zainwestowało wiele czasu i środków, aby zbudować mur wzdłuż swojej granicy, aby powstrzymać pół-ludzi; stało się to znane jako Wielki Mur o długości 10 000 mil.

Jednak pomimo wszystkich tych środków obronnych Święte Królestwo wciąż napotyka inwazję. Największy z tych ataków nastąpił w okresie znanym jako „Długi deszcz”, kiedy rasa znana jako Srush zdołała wspiąć się na mur i wedrzeć się głęboko na terytorium Świętego Królestwa. Pomimo że inwazja została pokonana, królestwo straciła kilka wiosek.

Ciągłe ataki półludzki spowodowały, że wielu szlachciców doprowadziło do uchwalenia ustawy o poborze do wojska wszystkich obywateli Świętego Królestwa.

Fabuła Edytuj

Bohaterowie jaszczuroludzi Edytuj

Ainz dowiedział się o istnieniu Świętego Królestwa po zdobyciu mapy świata. Później opowiedział Albedo o geografii kraju, w tym także o murze położonej na jego granicy, który służy do zapobiegania przedostawaniu się plemion półłudzi z sąsiednich Wzgórz Abelion na ich terytorium. Demiurge został również wysłana do kraju na misję zwiadowczą i zebrał tam skóry niezbędne do wytworzenia magicznych zwojów.

Mężowie królestwa Edytuj

Demiurge pierwotnie planował przeprowadzić Operację Gehenna w Świętym Królestwie i już rozpoczął przygotowania. Jednak ze względu na okoliczności zainicjował ją w Królewskiej Stolicy królestwa Re-Estize. Powiedział Ainzowi, że jednym z jego celów było wykorzystanie Świętego Królestwa Roble jako poligonu doświadczalnego dla tego incydentu.

Znane postacie Edytuj

Ciekawostki Edytuj